Jak uniknąć strat w łańcuchu dostaw?

 

  • Złoty partner Microsoft

    Od czerwca 2004 r. (podpisanie umowy partnerskiej z Microsoft Business Solutions) przeprowadziliśmy wiele udanych wdrożeń, modyfikacji oraz popraw wydajności aplikacji MS Dynamics AX. Obecnie posiadamy najwyższy status partnera Microsoft – Gold Certified Partner.

     

     

 
  • Rozwiązanie nagrodzone tytułem TOP BUILDER

    W 2010 r. nagrodzeni prestiżowym tytułem TOP BUILDER 2010 za najbardziej innowacyjne rozwiązanie międzynarodowych targów budowlanych BUDMA 2010.

     

  • W Microsoft Dynamics President’s Club

    Od 2010 r., jako jedyny polski partner, w elitarnym klubie Microsoft Dynamics President’s Club, który zrzesza 5% najlepszych partnerów tego największego na świecie dostawcy rozwiązań informatycznych.

     

     

     

 
  • Certyfikatowane autorskie rozwiązanie XCM

    W 2011 r. jako jedyni na rynku polskim otrzymaliśmy certyfikat dla naszego autorskiego rozwiązania Xplus Construction Management (XCM) – Certified for Microsoft Dynamics AX.

     

     

  • Czołowy dostawca zintegrowanych systemów IT

    Naszą misją jest być czołowym dostawcą zintegrowanych systemów IT dla firm projektowych, produkcyjnych, handlowo-dystrybucyjnych i FMCG. Nasze doświadczenie, narzędzia i znajomości specyfiki branży potwierdzone licznymi referencjami przynoszą naszym klientom wiele wartości dodanych, takich jak minimalne ryzyko wdrożeniowe.

 
  • Notowani na NewConnect

    Od maja 2008 r. notowani na rynku NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

     

     

     

     

 

 

Przyczyny i miejsca powstawania strat

Łańcuch dostaw może generować straty na wielu etapach. W trakcie produkcji dochodzi m.in. do wprowadzania ciągłych innowacji, które mają być odpowiedzią na zmienne oczekiwania konsumentów. Nierzadko skutkuje to osłabieniem jakości produktów oraz przebiegu procesu produkcji.

 

Transport produktów oraz ich magazynowanie również stwarzają szereg zagrożeń. Wśród nich należy wyróżnić m.in. ryzyko uszkodzenia, ale także niebezpieczeństwo wystąpienia wypadku w miejscu magazynowania bądź załadunku towaru. Jest to związane z nieodpowiednim przeszkoleniem pracowników oraz nieprzestrzeganiem przez nich procedur. Na to ostatnie wpływa również presja czasu i chęć dostarczenia towarów jak najszybciej. Podczas dostarczania produktów wystąpić mogą też jednorazowe, niepożądane czynniki zewnętrzne – np. uszkodzenia samochodów dostawczych lub nagłe zmiany warunków pogodowych (m.in. duże opady śniegu).

 

Straty powoduje także nieodpowiednie wykorzystanie systemów informacyjnych. Nieprawidłowa wymiana informacji prowadzi nierzadko do wydawania towarów po terminie ich przydatności do spożycia bądź niepoinformowania klientów o możliwych opóźnieniach w dostawie.

 

Oprócz strat podczas produkcji i magazynowania oraz transportu, w łańcuchu dostaw mogą również wystąpić szkody w obszarze handlu, wśród których najczęściej spotykanymi są: błędne wyznaczanie cen, pomyłki podczas skanowania kodów kreskowych, nieodpowiednie dostawy sklepów, ale także kradzieże ze strony personelu bądź kradzieże zewnętrzne.

 

Działania mające na celu wyeliminowanie strat

Niepożądane zdarzenia pomoże ograniczyć stosowanie się do kilku zasad. Przede wszystkim ważne jest stworzenie wytrzymałego łańcucha dostaw. Jest to możliwe m.in. dzięki współpracy partnerskiej. Jej doskonałym przykładem jest historia Hewlett-Packard i Canon, które w 1995 r. połączyły siły w celu skonstruowania innowacyjnych drukarek laserowych LaserJet*. Dzięki uwzględnieniu interesów obu stron oraz określeniu ich obowiązków ruszyła produkcja, zaczął rosnąć popyt, a tym samym również zyski. Dobra passa nie trwała jednak długo – zabrakło bowiem elastyczności łańcucha dostaw, a więc dopasowania produkcji do zmieniających się warunków rynkowych. W efekcie wraz ze spadkiem popytu w magazynach pozostało wiele niesprzedanych sprzętów. Elastyczność jest zatem drugą zasadą, której należy przestrzegać w celu wyeliminowania strat w łańcuchu dostaw.

 

Przykładem elastycznego łańcucha dostaw może poszczycić się IKEA. Bazuje on na optymalizacji transportu i wydajnym przepływie produktów. Procesy transportowe ułatwia przede wszystkim pakowanie produktów w płaskie opakowania. O elastyczności IKEA względem zmieniających się potrzeb konsumentów decydują również plany wprowadzenia sprzedaży produktów online.

 

Aby jeszcze lepiej kontrolować łańcuch dostaw, przedsiębiorstwo powinno opracować własną strategię dotyczącą zarządzania ryzykiem. W niej należy zawrzeć m.in. procedury, które umożliwią zapanowanie nad sytuacją kryzysową, a w efekcie zmniejszenie strat.

 

* Hau L. Lee, Sekret najbardziej efektywnych łańcuchów dostaw

 

 

 

Zapytaj nas o rozwiązania dla retailu i dystrybucji Wróć do listy artykułów

 

Referencje

XPLUS to sprawdzony partner na każdym etapie cyklu życia systemu informatycznego. Kompetencje i zaangażowanie konsultantów Działu Opieki i Wsparcia dają nam pewność, że nasze rozwiązanie informatyczne jest w najlepszych rękach.


― FRESENIUS MEDICAL CARE
Więcej

Pracownicy XPLUS SA to wysoko wykwalifikowani specjaliści posiadający szeroką wiedzę w zakresie organizacji oraz zarządzania. XPLUS oferuje sprawdzone rozwiązania informatyczne i zapewnia profesjonalne wsparcie w prowadzonej działalności biznesowej.


― REPROGRAF
Więcej

Nieprzerwana od 5 lat współpraca jest najlepszym wyrazem naszego zadowolenia z jakości świadczonych usług przez specjalistów z XPLUS SA. Rekomendujemy XPLUS jako wiarygodnego i sprawdzonego partnera biznesowego.


― Lotos Poligrafia
Więcej

 

O XPLUS



Więcej o nas


Kim jesteśmy?
Xplus to nowoczesna i nietypowa firma wdrożeniowa pełna wyjątkowych ludzi. W pracy jesteśmy sumienni i wytrwali, znamy się na tym, co robimy, i dbamy, aby nasze doświadczenie i umiejętności przydawały się innym. Jak na specjalistów-pasjonatów przystało, sami nawet od dobrego wolimy lepsze, dlatego także naszym klientom pomagamy osiągać jak najlepsze wyniki, opracowując i udoskonalając nasze autorskie metody i narzędzia.
Co robimy?
Wdrażamy, utrzymujemy i rozwijamy systemy IT. Opracowujemy metody i narzędzia pozwalające skutecznie zarządzać organizacją w biznesie projektowym. Doradzamy biznesowo i uczymy, jak za ich pomocą sprawnie i skutecznie zdystansować konkurencję.
Dla kogo się staramy?

Jako Xplus wspieramy organizacje zarządzane projektowo, zwłaszcza przedstawicieli branży budowlanej. Jako Dynamics Automated pomagamy zarówno krajowym, jak i zagranicznym przedsiębiorstwom posługującym się system Microsoft Dynamics AX lub go wdrażającym.

Z kim pracujemy?

Uwielbiamy specjalistów i potrafimy ich cenić. Sprawdź, dlaczego warto pracować w Xplus - zajrzyj do menu "Kariera"! Cenimy też naszą sieć partnerską i starannie ją budujemy. Zajrzyj na „O Xplus/Partnerzy” i poznaj bliżej naszych partnerów!

Oferta w pigułce


tab_img

Doradztwo strategiczne i procesowe, projektowanie rozwiązań, wdrożenia i utrzymanie systemów informatycznych, produkcja oprogramowania na zamówienie, Audyty, Szkolenia (dodatkowo, zespół Dynamics Automated organizuje Webinar Wednesdays – w każdą środę omawiamy (po angielsku) kluczowe dla stabilności i rzetelności danych zagadnienia związane z wszelkimi rodzajami testów MS Dynamics AX, pokazujemy też m.in. jak efektywnie szkolić użytkowników.

tab_img

Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics NAV, PPM, EMCS, Sharepoint, Jet Reports, Webcon BPS, Xplus Contract Management (XCM)

tab_img

Rodzinę produktów Dynamics Automated (trademark Xplus) tworzą dwie grupy produktów: ABC i MMM. Każda z nich składa się z 3 rozwiązań. ABC to Executive Automats (EA), Knowledge Base (KB) i Development Cycle (DC), na MMM składają się: Budget Master (BM), Efforts Meter (EM) i Results Mentor (RM). Xplus jest też autorem rozwiązania wertykalnego dla branży budowlanej (Xplus Contract Management, XCM) oraz rozwiązania wspierającego proces obiegu faktur (Xplus Purchase Invoice Workflow, XPIW).

Ciekawostki o Xplus

 

Poznaj nas trochę bliżej – oto kilka niecodziennych pomysłów, które zrealizowaliśmy, żeby móc zapewniać naszym klientom jakość, której sami pragniemy:

 

  • 2 autorskie metodyki
  • 8 autorskich narzędzi
  • 100 wskaźników efektywności operacyjnej
  • 30 kategorii nakładów Xplus

  • 12 parametrów łańcucha przetwarzania mocy na wartość
  • 7 proporcji struktury mocy
  • footer_logo
  •   Puławska 435 A 02-801 Warszawa
  •   +48 22 295 02 50
  •   +48 22 295 02 99
  • biuro@xplus.pl

Najnowsze tweety

  

Używamy plików cookies na tej stronie.

Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies w naszej witrynie, zobacz naszą politykę prywatności.